Czas na relaks – Moje TOP 5

Kiedy przychodzi czas na relaks nie lekceważ tego. Każdy ma w życiu takie chwile, kiedy opada z sił, traci motywacje, chęci do działania i generalnie „nic mu się nie chce”. Oj znam to słowo. Problem jednak nie polega na tym, że jesteśmy leniuchami. Wszystko oparte jest na tym, że kiedy czujemy ten napęd do działania, pracujemy na pełnych obrotach, chcąc zrobić jak najwięcej, by jak najszybciej zobaczyć efekty swojej pracy. Niestety nasz organizm to nie maszyna i potrzebuje odpoczynku, my w euforii często to bagatelizujemy i dochodzi do permanentnego przemęczenia. Jeśli kochasz siebie pamiętaj by szanować swoje ciało. Nie wysysaj z niego resztek sił, aż do upadłego. Nawet w stanie silnego pobudzenia daj sobie odpocząć.

Czas na relaks – Rób to codziennie.

Tak. Właśnie tak. Codziennie. Każdego dnia potrzebujesz odpoczynku. I nie mówię tylko o śnie. Sen to podstawowa funkcja życiowa, bez której długo nie pociągnie nikt. Ja mówię o drobnych chwilach, kilku minutach każdego dnia dla siebie, dla świętego spokoju, dla zwolnienia tępa bicia serducha.

Moje sprawdzone sposoby na chwilę wytchnienia każdego dnia.

  1. Kubek gorącej czekolady lub kakao. 
    Oprócz porannej kawy, którą piję dla przyjemności, po południu dobrze mi robi kubek cieplutkiego słodkiego kakao. Zrobienie go nie zajmuje więcej niż 10 min, sprzątania za wiele też nie ma, a 10 min, które zajmuje mi wypicie, to dobry moment by złapać oddech, wyciszyć umysł, i uspokoić 0rganizm.
  2. Spacer.
    Mieszkam blisko rzeki, krótki spacer między jedną a drugą zaplanowaną pracą, to moment na wyciszenie się dzięki delikatnym dźwiękom szumów wody. Latem pięknie śpiewają ptaszki, przypływają łabędzie. Cudowna chwila.
  3. Zabawa.
    10 czy 20 min beztroskiej zabawy z moim dzieckiem przynosi wiele korzyści. Oprócz odpoczynku umysłu od nadmiaru pomysłów, listy rzeczy do zrobienia i wszystkiemu, co towarzyszy pracy, to także chwila spędzenia czasu z najukochańszą osobą pod słońcem. Czas na pokazanie sobie miłości i wzmacnianie rodzinnych więzi. Nic tak dobrze nie działa na uspokojenie nerwowego serducha.
  4. Aromatyczna kąpiel.
    Ciepła woda, olejki zapachowe, ulubiony płyn do kąpieli, przyjemna muzyka, kubek gorącej herbaty. 20 min spędzone w wannie, chwila ciszy, spokoju. Czas tylko dla siebie.
  5. Ostateczna broń.
    Jeśli żadne z wymienionych mi nie pomaga to znak, że czas na najzwyklejszą w świecie… Drzemkę. Mój organizm po prostu domaga się snu. 20 – 30 min. Albo po prostu poleżeć i pogapić się w sufit. Czasem jest to po prostu potrzebne, i nie wolno z tym walczyć, bo może mieć to kiepskie skutki.

Przemęczenie organizmu ? Czas na relaks

Zbyt duża eksploatacja może mieć dla każdego z nas dość fatalne w skutkach konsekwencje. Jeśli dopadają Cię bezpodstawne zmiany nastrojów, zaczynasz zauważać problemy z wagą (za dużo schudłaś, za dużo przytyłaś). Nie lekceważ tego, to najszybsza droga do depresji, miażdżycy czy cukrzycy. Daj sobie czasem odpocząć.

A Ty pamiętasz o odpoczynku ? Masz na to swoje sposoby ? Podziel się w komentarzu poniżej. Zmotywuj innych by dbali o swój organizm nie tylko od święta, kiedy sam się o to upomni złym samopoczuciem.